maandag 8 mei 2017

Stageweek 7

Hallo allemaal! 😊 

Maandag begon mijn stage op de surgical ward. Ik kreeg dit keer een patiënt voor mij alleen, waardoor ik hetgeen ik eerder al had kunnen zien, nu ook zelf eens allemaal kon doen. Het dossier op orde houden, de medicatie toedienen, de parameters nemen, kortom, alle zorg die nodig was bij deze patiënt. Na m’n shift heb ik de laatste hand gelegd aan m’n bachelorproef voor ik ze nog eens zou doorsturen naar m’n begeleiders. Daarna moest ik ze dan doorsturen natuurlijk, maar er was nog steeds geen internet, daarom ben ik naar een internetcafé geweest om dit nog in orde te brengen. Daarna was het al weer tijd voor m’n bed!
Dinsdag was een speciale dag. Ik had afgesproken met ma’am Depayso om op zoek te gaan naar patiënten met tuberculose. Ik vond namelijk dat ik nog niet genoeg gegevens had voor m’n bachelorproef. We gingen naar het Baguio Department of Health en naar het Benguet General Hospital. In het Baguio Department of Health heb ik geen patiënten kunnen spreken, maar de verpleegkundige heeft me wel heel veel nuttige info meegegeven! 😊 In het Benguet General Hospital heb ik dan patiënten kunnen spreken en zo de ontbrekende gegevens voor m’n bachelorproef kunnen verzamelen. Na deze bezoeken heb ik dan wat opzoek werk mogen verrichten in de bibliotheek van de verpleegkundige afdeling van de SLU. Zo heb ik onder andere enkele bachelorproeven in verband met tuberculose kunnen raadplegen. Een drukke dag dus vandaag! En oh, voor ik het vergeet, het internet werkt terug, feest! 😉
Woensdag stond ik dan terug op de ’surgical ward’ in het ziekenhuis. Ik mocht de patiënt verzorgen die ik maandag ook al verzorgd had. Vandaag mocht hij naar huis, dus ik mocht alle administratie in orde brengen. Daarna heb ik weer verder gewerkt aan m’n thesis. 😊
Donderdag was het dan tijd voor een nieuwe dienst, de eerste dag van 2 dagen materniteit. Ik kreeg direct een eigen patiënt toegewezen, dus dat was fijn! Ze was nog maar 15 weken zwanger, maar ze had vaginale bloedingen gehad. Daarom had ze schrik dat ze een miskraam had gehad. Uiteindelijk bleek alles in orde. Haar baarmoeder lag gewoon wat laag, waardoor die druk uitoefende op haar baarmoederhals en zo de bloeding had veroorzaakt. Ik heb het goed gedaan vandaag, ik had in ieder geval alles onder controle. 😊 Daarna heb ik nog geskypet met tante Tine in verband met m’n bachelorproef. En dan naar bed want het was een vermoeiende dag!
Vrijdag had ik mijn laatste dag op de materniteit. Mijn patiënt heeft nergens last meer van, dus ze mocht naar huis. Ik had dus mijn handen vol met de administratie daarvoor. Daarna was er niet meer zoveel te doen, maar de groep was gezellig, dus dat was toch nog iets! Terug thuis was het dan weer tijd voor m'n bachelorproef. 
Zaterdag had ik dan eindelijk weekend, maar er was geen tijd om uit te rusten! Dit weekend stond helemaal in het teken van mijn bachelorproef. De deadline is vrijdag, dus het is echt spannend nu! Voor het avondeten had Miss Bless me uitgenodigd voor de verjaardag van haar papa. Het was een afleiding die meer dan welkom was. 
Zondag stond dus alsnog in teken van mijn bachelorproef. En veel meer is er over deze dag niet te zeggen...

Tot de volgende!
Lies


















Hey all! 😊

Monday I started my duties in the surgical ward, so new place, new people. This time there were enough patients on the ward, so I had my own patient to take care of. I did everything on my own, so today was just perfect. 
Tuesday was a rather special day. I met with ma'am Depayso, one of the teachers of the nursing department. She would help me to see some more patients with tuberculosis for my thesis. We went to the Baguio Health department and to the Benguet General Hospital. To finish the day we did some research in the library of Saint Louis University. Oh, and the internet has been fixed today, finally! 
Wednesday I had my duty in the surgical ward again. I was responsible for the same patient I took care of Monday. Today he could go home, so I did all the necessary administration. After the discharge of the patient I had a rather calm day.
Thursday I started on a new ward again,  Obstetrics/Gynecology this time. It is a combination of gynecology, maternity and neonatalogy. We were responsible for the patients on maternity. Because gynecology and neonatology were 'sterile' areas. But sterile is not really the right word, they just wear different uniforms, masks and hearprotection. I was responsible for a preganant woman who was hsving vaginal bleeding. 
Friday was my last day on Obstetrics/Gynecology. My patient was all better, so she could go home today. I was responsible for the administration, so I knew what to do! After that there was not a lot going on anymore. But the group was nice, so that was something at least! Back home it was time for my thesis again.
Saturday my weekend started, but there was no time for some rest. This weekend would be al about my thesis, because the deadline is next Friday! For dinner I was invited at Miss Bless' place for the birthday of her father. I really appreciated it because I could use some distraction. 
Sunday was again a day I worked on my thesis. And there isn't really anything else to say about this day.

See you later!
Lies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten