donderdag 8 juni 2017

Vrije week 3

Hallo allemaal! 😊

Maandag kwam ik dus zoals gepland rond 6 am aan in Manila. Daar belde ik Vicky om te laten weten dat ik veilig was aangekomen. Na een goed half uur was ze in het busstation, waarna we samen een taxi namen tot aan haar huis. Het was zo ontzettend warm in Manila en ik was zo moe van de busrit, ik had weeral geen oog dichtgedaan… Bij Vicky thuis ontmoette ik haar mama, haar tante en haar oma. Daarna kon ik me een beetje opfrissen en was er tijd voor ontbijt. Vicky heeft een bakkerij thuis, dus het ontbijt bestond hier niet uit rijst, maar uit brood! Nadat ik wat had kunnen bijpraten met Vicky was het al terug tijd om naar de luchthaven te vertrekken. Ik zou namelijk vandaag nog doorvliegen naar Cebu. M’n vliegtuig was om 12 pm, maar we wouden het zekere voor het onzekere nemen, zeker ook omdat het verkeer hier nogal onvoorstelbaar is. De tante van Vicky bracht ons en rond 10 am kwamen we dan netjes aan in de luchthaven. Buiten een beetje vertraging verliep alles goed, in de luchthaven nam ik dan een taxi naar de Ayala Mall, een shoppingcenter waar ik had afgesproken met Diana. Ik vond haar na een tijdje en we gingen naar ons hotel om in te checken. Na ons even opgefrist te hebben gingen we naar een restaurantje voor het avondeten. Diana had afgesproken met enkele vrienden en ook met Jan (vriendje van Josette (zus van Chiel)). Daarna was ik doodop van de zware dag en gingen we terug naar het hotel waar ons een zalig bed te wachten stond!
Dinsdag hebben we zowat alle toeristische attracties van Cebu bezocht. Zoals een Chinese tempel, een fort, meerdere kerken, Calle Colon (oudste straat van heel de Filipijnen) en Casa Gorordo Museum. Er zijn natuurlijk nog meer musea enzo, maar met deze bezoeken hadden we de meeste en belangrijkste dingen toch bezocht. 
Woensdag bezochten we het Capitool van Cebu, de Fuente Osmiña Cirkel (parkje in een rondpunt) en het museum San Carlos (San Carlos is een prestigieuze universiteit in Cebu). Daarna gingen we naar de plaatselijke SM-mall, omdat die nog maar afgelopen jaar gebouwd is en het gebouw blijkbaar indrukwekkend was. En dat was het, een grote cirkel, met in het midden meerdere penthouses en dat alles met uitzicht op zee! ’s Avonds hadden we afgesproken met een vriendin van Diana om samen iets te gaan eten. Aansluitend zijn we dan ook nog naar de film geweest, de nieuwst Pirates of the Carabian! Ik had nog nooit een Pirates-film gezien, dus het was de moeite. ;)  
Donderdag bezochten we een ander deeltje van Cebu, namelijk het Mactan Island. We bezochten er het Happy World 3D-Museum, je kan er allerlei grappige 3D-foto’s nemen aan de hand van allerlei 3D-achtergronden. Daarna keerden we terug naar Cebu City en werkte ik nog een beetje voor school. 
Vrijdag bezochten we een nog ander deel van Cebu, namelijk Medellin, waar we doorreisden naar de FUNtastic islands. Het was een trip van meer dan 5 uur lang, maar het was zeker de moeite waard! Vanuit Medellin namen we de boot naar de FUNtastic islands, die trip op zich was al prachtig. Daarna kwamen we aan op onze eindbestemming, het zijn enkele mini-eilandjes met kleurrijke hutjes. Het water is er prachtig met meerdere tinten blauw. We aten eerst voor middag en daarna zwommen we tussen de eilandjes door en snorkelden we ook een beetje. Het was een heerlijke namiddag! Rond 4 pm vertrokken we dan terug, dit keer namen we de van, waardoor we er ‘maar’ 3 uur over deden. Daarna zijn we nog de THAI-massage gaan uittesten. Het was apart, maar deed zeker deugd! :)
Zaterdag heb ik een beetje uitgeslapen en hebben we daarna uitgecheckt uit het hotel. Daarna gingen we naar een restaurant, Tokyo Table, waar we gingen eten met de familie van Diana. Het was een ‘all-you-can-eat' concept met Japans eten, het was lekker. :) Daarna nam ik afscheid en nam ik de taxi naar de luchthaven. Om 4 pm vertrok m’n vlucht naar Manila namelijk. De vlucht verliep zonder enige problemen en om 5.30 pm stond ik dan ook in Manila! Daar wachtte Vicky me op, het meisje dat m’n bagage bij had gehouden terwijl ik in Cebu was. We gingen naar haar thuis met 2 jeepney’s en kregen daar direct avondeten. Daarna kropen we snel ons bed in (nu ja, bed, rieten matje eigenlijk ;p), want iedereen was moe van de dag!
Zondag zijn we naar het centrum van Manila gereisd, daar hebben we eerst een appartement bezocht (ik verblijf bij Vicky samen met nog een andere vriendin die een appartement in Manila zoekt). Daarna zijn we doorgegaan naar het Nationale Museum van de Filipijnen. Het was echt de moeite waard, ze hebben daar echt interessante collecties! Daarna hebben we het Park Rizal bezocht dat aan dit museum grenst, Rizal is een nationale volksheld. Het was gezellig, super warm, maar gezellig. ;) Daarna hebben we avondgegeten in Jollibee en zijn we teruggekeerd naar huis. Daar heb ik voor de laatste keer m’n kleren gewassen met de hand (jeej!) en kropen we in bed. Morgen is Vicky jarig, dus we kunnen maar beter goed uitgerust zijn! :) 
Maandag was het Vicky’s verjaardag. We vertrokken met haar familie en haar vriend (die op verrassingsbezoek was!), naar het resort van een nonkel. Het was op zo’n 2 uurtjes van Manila en het was een prachtig huis! We hadden er samen uitgebreid lunch, inclusief cake natuurlijk! :) Daarna genoten we van de aanwezigheid van het zwembad. Het was een heerlijke dag en Vicky heeft er duidelijk van genoten. :) 
Dinsdag hebben we afscheid genomen van Vicky’s vriendje en Mek, ze keerden beiden terug naar hun families. Daarna reisden Vicky en ik naar Fort Bonifacio om daar het MindMuseum te bezoeken. Een museum vol wetenschappelijke informatie die op een interactieve manier werd gebracht. Het was echt de moeite waard, daarna reisden we terug, ’s avonds heb ik dan nog wat voor school gewerkt.  
Woensdag was het dan zover, Vicky en ik sliepen een beetje uit en daarna maakte ik me klaar voor de reis. De tante van Vicky bracht me weer naar de luchthaven, ik was weer goed op tijd. :) Om 5.30 pm nam ik dan het vliegtuig naar China. 
Donderdag, middernacht stapte ik dan over op een vliegtuig richting Amsterdam waar ik 6 am plaatselijke tijd aankwam. Daar werd ik opgewacht door een mini-delegatie van Chiel’s familie. :) Na een korte koffiepauze reisde ik dan verder naar Eindhoven (met de trein), waar ik opgewacht werd door m’n ouders. Na een ontbijtje onderweg was ik dan rond 10 am eindelijk thuis! Het voelt nog gek, maar dat komt vast wel weer goed. ;) 

Tot de volgende!
Lies


























Hey all! 😊


Monday I arrived as planned at Manila around 6 am. I called Vicky to let her know I arrived, after half an hour she was at the busstation. From there we took a taxi to her house. It was really warm in Manila and I was really tired after the bustrip, I didn’t sleep at all… At Vicky’s house I met her mother, aunt and grandmother. I finally had some time to freshen up and to have some breakfast. Vicky’s mother and aunt are running a bakery , so the breakfast was bread instead of rice for once! Afterwards we chatted a little and than it was already time to leave the house again because I needed to catch my flight to Cebu. Vicky’s aunt brought us by car, so that was really nice. Once I arrived in Cebu, I took a taxi to Ayala Mall, the place where I would meet Diana. After a while we managed to find each other and we went to our hotel to check in. Afterwards we had dinner with some of Diana’s friends. Jan (Josette’s (Chiel’s sister) boyfriend) was also there.After dinner I was exhausted and we went to the hotel to sleep. 
Tuesday we visited most of the touristic attractions in Cebu. A Chinese temple, a fort, several churches, Calle Colon (the oldest street of the Philippines) and Casa Gorordo Museum. 
Wednesday we visited the Capitole of Cebu, the Fuente Osmiña Circle (a parc in a RONDPUNT) and museum San Carlos (San Carlos is a prestigieus university in Cebu). Afterwards we went to SM, because they only built this one last year and the building seems to be impressive. It was, it was a big circle and in the middle there were penthouses, there was also a sea sight! For dinner we met another friend of Diana, after dinner we went to the cinema to see Pirates of the Carabian! I never saw a Pirates-movie before, so it was great. ;) 
Thursday we visited the Mactan Island, we went there to the Happy World 3D-Museum. You can take funny 3D-pictures thanks to 3D-backgrounds. Afterwards we returned to Cebu City and I worked a little for school.
Friday we visited Medellin, where we went to the FUNtastic Islands. It was a trip of more than 5 hours, but it was more then worth it! Once in Medellin we took a boat to the FUNtastic Islands, this trip was already more then beautiful! FUNtastic Islands is a small group of small islands with colorful small cottages. The water is beautiful with several colors of blue in it. We had lunch and after that we swum in between the different islands, we also snorkeled a little. It was an amazing afternoon! In the evening we tried a THAI-massage. It was … original, but it was nice at least! :) 
Saturday we checked out of the hotel and went to the Tokyo Table restaurant. We had lunch with the family of Diana, it was an ‘all-you-can-eat’-concept with Japanese food, it was great. :) After this lunch I said goodbye to all of them and took a taxi to the airport. At 4 pm I had my flight from Cebu to Manila. At 5.30 pm I arrived in Manila, where Vicky and her friend were waiting for me. We took several jeepneys to get to her house where we had dinner. Afterwards we went straight to our beds (well, RIETEN MATJE actually ;p), because everyone was tired of this day!
Sunday we went to the centre of Manila, where we visited the National Museum of the Philippines. It was a really nice museum to visit, they have very interesting collections! After that we visited the Park Rizal, Rizal is a hero in the Philippines. Later, we had dinner at Jollibee before we returned to Vicky’s house. There I washed some of my clothes and we went to bed.
Monday was Vicky’s birthday, therefore we went to the resort of the families uncle with everyone (Vicky’s mother, grandmother, aunt and boyfriend and Mek and I). It was 2 hours from Manila and it was an amazing place! We lunched together and there was also cake of course! ;) After lunch we enjoyed the freshness of the pool in the beautiful garden. It was a lovely day and we could see Vicky enjoyed it, mission completed! :) 
Tuesday we said goodby to Vicky’s boyfriend and to Mek, they both went back to their families. After the goodbyes, Vicky and I travelled to Fort Bonifacio to visit the MindMuseum. It is an interactive science museum, it was really well done! Afterwards we travelled back to Vicky’s house and I worked a little bit for school. 
Wednesday it was D-day, Vicky and I slept long and I prepared for my trip back to Belgium. Vicky’s aunt brought me to the airport again, so I was there early. :) My flight to China was at 5.30 pm. 
Thursday, at midnight I took the plane to Amsterdam, I arrived there 6 am local time. A small part of Chiel’s family was waiting for me, so that was nice. :) After a short coffee break I continued my trip to Eindhoven (by train), where my parents were waiting for me. After a breakfast stop on the way I arrived home around 10 am, finally! It feels weird, but it will be fine later. ;)

See you later!
Lies

Geen opmerkingen:

Een reactie posten